تعویض کابین آسانسور فرسوده

کابین های بسیار قدیمی بدلیل قدیمی بودن سیستم پاراشوت یا همان ترمز اضطراری و همچنین فرسودگی کامل قطعات فلزی و کفشکها بجای تزیینات در محل عمدتا تعویض میشوند.

 

  • مزایای خرید کابین: جایگزینی کابین نو با کابین قدیمی، بروز شدن سیستم ترمز ایمنی کابین، تزیینات بسیار مرتب کارگاهی که در محیط کارگاه آماده سازی میشود و همچنین کفشکهای نو به همراه یوک . چهار چوب فلزی تقویت شده میباشد.

    از مزایای دیگر تعویض کابین فرسوده  این است که اگر برای مثال کابین آسانسوری درب داخل اتوبوسی نداشته باشد  و  نیاز به نصب درب داخل باشد، در محیط کارگاهی طراحی لازم روی کابین آسانسور انجام میشود و درب اتوبوسی در ساختمان به راحتی قابل نصب روی کابین میباشد. معایب تزیینات در محل در این کیس برش کاری کابین و در اصطلاح نصب قطعه ای میباشد که در واقع بر روی کابین برایش طراحی انجام نشده است. همچنین تزیینات هم بدرستی انجام نمیشود و در طول زمان دفرمه میشود.

  • معایب: هزینه تعویض کابین آسانسور به نسبت تزیینات کابین در محل بالاتر است.

     

به دلیل فرسوده بودن کابین آسانسور  معمولا از این کابین ها فقط در محیط کارگاهی که مصالح بالا و پایین میشود استفاده میشود.

تخریب بستگی به فضای چاهک دارد. معمولا در آسانسور هایی با ظرفیت پایین به علت کوچک بودن فضای چاهک یکی از دربها تخریب میشود. 

انواع تزیینات کابین

آسانسور لاکچری استیل

در این نوع از آسانسور ها پوشش داخلی کابین تمام از جنس ورقه های استیل می باشد که به صورت لاکچری تزئین و نصب می گردد. شاید بتوان گفت تنها قطعه ای که می توان در آسانسور های لاکچری تمام استیل از جنس دیگری استفاده کرد کفپوش آن می باشد که معمولا از سنگ استفاده می شود.

ورقه های استیل دارای طرح های متنوع و رنگ های گوناگونی می باشد که می توان در تزئین کابین آسانسور های لاکچری از آن ها بهره برد. رنگ هایی که معمولا در کابین آسانسور های لاکچری به وفور به چشم می آید شامل استیل میرور طلایی، استیل میرور دودی، استیل شامپایی و.. می باشند. جنس این ورقه بسیار با کیفیت بوده و با قرار گیری در جایگاه خود زیبایی و جذابیت خاصی را به فضای داخلی کابین می بخشند.

آسانسور لاکچری نیمه استیل

در کابین نیمه استیل پوشش داخلی آسانسور تماما از استیل نبوده و بخش های از آن را می توان از متریال های دیگری چون ام دی اف، فرمیکیا و… به کاربرد. هماهنگی که بین استیل و متریال های دیگر ایجاد می شود جلوه ای اساسی به کابین می بخشد.

آسانسور لاکچری ام دی اف

شاید بیشترین و متداول ترین آسانسور لاکچری که دیده باشید آسانسور لاکچری ام دی اف باشد. این آسانسرو ها در بیشتر ساختمان های مسکونی با تعداد واحد کم و حداقل ارتفاع استفاده می شود.

در کابین این آسانسور ها تمام از ام دی اف استفاده شده یا برای پوشاندن قسمتی از دیواره ها به کار گرفته می شود. این کابین ها با توجه به فضای دلنشین و سبک دکوراتیو جدیدی که دارند آرامش خاطر را به مسافران القا کرده و رضایت آنان را جلب می کند.